Apabila Usaha kite dikritik hebat


Salam semua
Malam tadi NR tgk berita kat tb 3
then dgr la pasal isu Mesir ni

Selamat kembali kepada pelajar n warga malaysia selamat tiba ke tanah air secara persendirian atau melalui usaha kerajaan
Tahniah kepada kerajaan malaysia kerana membantu mereka

TAPI yang xsedap dengarnya
kenapa ade pihak yg kritik kononnya 
Bantuan ni atas dasar politik?
Lau nak balik ke Malaysia pelajar kene bayar?
Tidakkah korang yg cerdik pandai ni xley nak fikir secara logik, xkan la kerajaan nak mintak duit pulak yg kembali tu ramai kan..
Janganlah pertikai apa yg telah berlaku n akan berlaku nanti
Depa buat tu untuk atas dasar keprihatianan
Be4 ni sebelum PM ckp xdpt nak hntr bantuan atas masalah ade pihak-pihak kutuk kedekut tu kedekut ni la
Then dh hntr bantuan dan ade antara meraka yg selamat smpai pun depa kutuk

Silalah pihak-pihak tersebut sedar
usaha ini bukan dasar politik tapi atas dasar keprihatinan semata-mata
Kesian kat kerajaan kne kutuk, lau NR jadi PM cnfrm NR akan sedey bler usaha baik kite dikutuk org tp lau xbaik kemain la lagi kutuk
Sedarla ya wahai mana-mana pihak...
ANDA SEMUA ADALAH MANUSIA, JUSTERU MESTI ADA SIFAT PRIHATIN, KESIAN DAN MAHU MEMBANTU...
jadilah manusia yg selalu bersyukur apa yg telah diberi dan terima, jgn tahu menilai org sahaja, nilai diri sendiri dahulu baru kutuk hasil usaha org...

Bye

p/s: Terima kasih kepada kerajaan malaysia kerana membantu pelajar-pelajar n warganya di mesir...semoga mereka selamat kehendaknya..
Sila Tinggalkan Koman Anda Jika Anda Meminatinya

2 comments:

jeBateja said...

Den tak sonang sobab Malaysia SLOW buat keputusan. Kalau ikut POST kat blog den, den harap den salah kalau kerajaan hantau pasukan secara rahsia...NAMUN mmg ada pasukan rahsia yg dihantau...iaitu mereka yg pakar selok belok jalan di Mesir. antara yang pergi ialah BIRAS den.

Den cuma berharap Malaysia tak ulangi sifat kedekutnya semasa masalah di Gaza yg mana rakyat Malaysia ditahan di Israel dan hanya di bantu oleh Duta Turki yg kebetulan masa tu ada hubungan diplomatik dengan Turki. Masa tu kerajaan Malaysia tidak maw hantau kapal Terbang ambil rakyatnya. Ahakz

nurulramizah said...

bagusnya Biras hang dapat tulun rakyat sendiri
bangga tuuuuu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Do Follow Me!

Jom Xchange Link & Follow Blog Ni