Vita-Lea Dari Shaklee

Assalamualaikum w.b.t


Tq en.bie yg tolong bayarkan...huhuhuhu
bie bli dgn kawan office dier namenya Pn.Rohani..

Shaklee VItalea Iron Formula merupakan multivitamin dan multimineral yang mengandungi 28 nutrient yang penting. Ianya dikatakan killer product of Shaklee kerana ianya adalah multivitamin beserta iron sangat penting utk pembentukan darah dan sel. Dikatakan 2 biji vitalea khasiatnta bersamaan dengan 40 jenis lauk. Bermaksud, untuk mendapatkan zat yang sama banyak dalam 2 tabs vitalea ianya sama lah dengan hidangan 40 jenis lauk pauk.Ada sesetengah doktor mengeluarkan kenyataan bahawa pengambilan multivtitamin shj sudah mencukupi bg mereka yang sihat. Namun pada saya jujurnya, keperluan b com dan vit C hari ini sangat penting seiring dengan pengambilan vitalea.Asasnya, semua masalah kesihatan memerlukan vitalea. Ini kerana di dalamnya yang mengandungi 12 vit dan 7 galian utama banyak membantu dalam kestabilan sistem tubuh badan manusia.Vitalea banyak membantu mencantikkan kulit wajah, kuku yang licin, rambut yang kuat dari segi akarnya, membantu mencegah penyakit tiroid@ beguk(penyakit tiroid ini terjadi kebiasaannya kerana kekurangan iodin dan ini terdapat di dalam vitalea kita), supplement penting untuk diet atau slim yang mana walau kita kurang makan namun pengambilan vitalea ni banyak membantu memberi badan rasa bertenaga, tidak lesu dan menjadikan kulit yang sentiasa tegang.Ibu2 yang mengandung dan menyusukan anak sangat digalakkan mengamalkan pengambilan vitalea kerana kepentingan zat dan vitamin serta keperluan iron oleh si ibu dan ianya juga penting untuk tumbesaran anak.

Mengapa ada sesetengah ibu yang mengandung mahupun yang menyusukan anak mudah rasa pitam atau pening kepala?Hakikatnya ibu2 ini kekurangan zat besi @ iron dalam pengambilan diet harian mereka. Iron banyak terdapat dalam makanan laut seperti kerang, tiram namun terdapat banyak kekangan sekiranya kita hendak bergantung dengan sumber asli semata2. Apakah kekangan yang dimaksudkan? Harga kerang mahupun tiram lebih adalah mahal disesetengah tempat, sumbernya juga terhad...kelebihan bagi mereka yang tinggal berdekatan dengan perairan, bukan semua orang makan makanan laut..ianya menjadi terhad kepada mereka yang allergic kepada makanan laut. Kekangan ini membuatkan kita disaranankan menambah supplement dalam diet harian agar semua zat yang perlu diambil dapat disempurnakan. 


Arini 1st day makan vitamin ni..
20hb ni check baby...maka kite tgk basil resultnya nanti
HB darah kite mmg sangat2 kecewa...bawah 10mgh...serius sgt2 tertekan...
kecian baby xcukup oksigen....

owh ye..kite beli vitamin ni rm80je.....
mmg mahal n besar jugak ubat dier...tp ramai ckp (hasil research ket internet) semua naik HB nya...

hope kite xsalah pilih vitamin n xkne marah lagi 20hb nanti..
nanti kite update resultnya nanti ye....



 Leave your comment if you like my writting

4 comments:

pelangi chenta said...

last month check up hb sy 10.8 jek,takut juga terasa rendah.sy amalkan dha sekarang.

Pn.Miza Ramli said...

susu ke tu....

cubela melalui makanan dulu
tgk naik x HB darah tu

Miza dh telan mcm2 kerangla,hatila..sampai ubat yg iron(warna coklat tu) dh telan 4biji...masih xnaik malah makin turun..
so miza decide june vitamin ni....

nanti tug next update miza ye..lau ok....cubala....

jeBateja said...

Dulu den suka susu soya nya....ahakz...ahakz....sodap....

Pn.Miza Ramli said...

Bijan: soya pun sedap sampai den suruh mak den ajar den buat air soya...penat giler nak perah air soya tu selepas blander..hahhaha

den suke minum F&N Seasonal punya....sedap giler.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Do Follow Me!

Jom Xchange Link & Follow Blog Ni